17 år och morsa

När jag va 17 föddes min son och jag vart den lyckligaste i världen, när jag va 19 föddes min dotter. och nu är jag 20. tiden har gått så fort, tycker inte alls de va 2,5 år sen william kom till världen. Men ja jag måste tappat bort tiden.

Som ung mamma får man ofta blickar och frågan har du barn?! På dagis så frågade den nya fröken vad jag gjorde där? Och ja svarade då att jag skulle hämta william, och så fick jag frågan vem är du? När jag sa att jag va hans mamma så tittade hon på mig med fundersamma ögon. Som att hon inte trodde mig.
Det är just dessa ögonblick jag hatar. Bara för att man är ung så kan man inte ha unge eller vad tror folk? Föräldra rollen har inget med åldern att göra. Även om man är ung kan man vara den bästa morsan. Känns inte alls kul att få den frågan på hans dagis. Men ja vad gör man? Fördommarna kommer alltid att finnas runt oss och man kan inte göra annat än att stå på sej själv och visa att dom har fel.

Kommentarer
Postat av: Sanna

de är helt rätt stumpan, man kan vara VÄRLDENS bästa mamma även fast man är ung !!

2011-03-18 @ 12:11:52
Postat av: åskådare

Visst kan man vara en bra mamma även om man är ung själv. Men man bör tänka efter före! 20 år utan varken körkort, jobb eller utbildning är ingen vidare framtid. Hur har du tänkt försörja barnen när dom snart kommer behöva mer och mer saker?

2011-03-18 @ 15:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0